
Ergonomia pracy, to dziedzina, która spędza sen z powiek niejednemu przedsiębiorcy. Aby móc zautomatyzować procesy, a także usprawnić i ułatwić pracę swoich pracowników najczęściej sięga się po narzędzia cyfrowe, które pomogą zaoszczędzić czas i sprawić, że efektywna praca jest przyjemnością. Zobacz 5 skutecznych narzędzi usprawniających pracę firmy.
#1 Firmao – automatyzacja pracy
Firmao to system CRM, który umożliwia wzrost przychodów i wydajności pracowników poprzez usprawnienie procesu obsługi klientów, a także automatyzacje procesów biznesowych. To oprogramowanie można dostosować indywidualnie pod potrzeby każdej firmy. Program składa się z modułów księgowych, magazynowych, kadrowych a nawet obiegu dokumentacji. Ponadto umożliwia archiwizację danych dotyczących procesu sprzedażowego, co umożliwia polepszenie i przyspieszenie relacji biznesowych. Firmao to oprogramowanie stworzone dla klientów, których struktura przedsiębiorstwa wymaga wdrożenia zautomatyzowanych procesów obsługi klienta. Świetnie sprawdzi się dla średnich i dużych firm, a także organizacji, które wykorzystują wiele kanałów docierania do potencjalnych klientów.
#2 Google Meets – spotkania online
Google Meets to świetne rozwiązanie umożliwiające organizację spotkań bez konieczności osobistych kontaktów. Popularność zyskał podczas pandemii. Obecnie korzysta z niego wiele przedsiębiorców, organizując w ten sposób konferencje, spotkania biznesowe, rozmowy kwalifikacyjne a nawet posiedzenia zarządu. Aby stworzyć nowe spotkanie wystarczy pobrać link i udostępnić go pozostałym osobom zaproszonym na spotkanie. Dodatkowo termin spotkania można wyznaczyć z wyprzedzeniem i dołączyć go do Kalendarza Google. Google Meets umożliwia stworzenie zarówno telekonferencji, jak i wideokonferencji, w zależności od potrzeb spotkania.
#3 Umownik – zawieranie umowy przez Internet
Umownik to doskonałe i proste w obsłudze narzędzie umożliwiające zawarcie umowy przez Internet. Jego atutem jest brak konieczności posiadania profilu zaufanego lub certyfikowanego podpisu kwalifikowanego. Aby skutecznie zawrzeć umowę, wystarczy założyć bezpłatne konto i zweryfikować tożsamość za pomocą numeru NIP lub PESEL, a także selfie tworzonego w czasie rzeczywistym. Co więcej, to narzędzie nie umożliwia wyłącznie zawarcia umowy, lecz za jego pomocą można wygenerować treść oraz negocjować warunki i ostatecznie zatwierdzić umowę, więc cały proces zawierania umowy odbywa się online. Dzięki temu firma pozbywa się biurokracji i nie musi przechowywać dokumentów w wersji papierowej.
#4 HRnest – zarządzanie kadrami
HRnest to intuicyjne oprogramowanie do zarządzania kadrami w firmie. Za jego pomocą można stworzyć plan urlopowy, grafik a także zaplanować podróże służbowe. Umożliwia wygenerowanie większości najpotrzebniejszych dokumentów kadrowych takich jak delegacje, rejestry czasu pracy a także harmonogramy pracowników.
#Trello – zarządzanie projektami
Trello to narzędzie, dzięki któremu zapanujesz nad zadaniami. Jego podstawową funkcją jest zorganizowanie pracy zespołu za pomocą tablic, list zadań czy terminarza. Trello jest w pełni zautomatyzowaną aplikacją, która redukuje nieproduktywne zadania pracowników w ciągu dnia, takie jak pisanie maili czy telefony do współpracowników. Można w niej tworzyć tablice prywatne i zapisywać na nich swoje pomysły i czynności, a także publiczne za pomocą których można kontaktować się z pozostałymi członkami zespołu i wyznaczać im zadania. Świetnie sprawdzi się firmom, w których sporo pracowników pracuje zdalnie, a wymagany jest nadzór nad ich czynnościami lub każda osoba w zespole odpowiedzialna jest za inną część projektu.
Narzędzi ułatwiających zarządzanie firmą jest wiele. Warto z nich korzystać i automatyzować procesy ponieważ najcenniejszą rzeczą, której najczęściej brakuje, jest czas. Dzięki aplikacjom ułatwiającym funkcjonowanie firmy ten czas zostaje odzyskany i może zostać przeznaczony na inne, ważniejsze zadania i projekty.