Platforma B2B - rozwiązanie, które przynosi zyski w internetowej sprzedaży dla firm

Specyfika branży B2B, wymaga zastosowania odrębnych, bardziej zaawansowanych, rozwiązań technologicznych niż ma to miejsce w przypadku B2C. W biznesie e-commerce dla firm, tradycyjne sklepy internetowe będą miały tu zbyt ubogą funkcjonalność.. Znacznie lepiej sprawdzi się natomiast, dopasowana do indywidualnych potrzeb, platforma B2B. Priorytetem powinno być uwzględnienie szczególnych oczekiwań klientów, związanych z procesem zakupowym oraz zapewnienie doskonałej integracji z dotychczas wdrożonymi systemami wewnątrz firmy. Dlaczego to tak dobre rozwiązanie i jakie zyski dla biznesu zapewni platforma e-commerce B2B?

Dlaczego warto wdrożyć zaawansowane rozwiązanie jakim jest platforma B2B?

W dobie dynamicznego rozwoju branży e-commerce, istotną rolę gra przede wszystkim podążanie za bieżącymi potrzebami klientów i elastyczne podejście do zmian, jakie następują w danym sektorze. Klienci biznesowi często wymagają niestandardowych rozwiązań, na porządku dziennym są negocjacje cenowe oraz presja szybkiego przebiegu transakcji. Maksymalne usprawnienie działań firmy na każdym szczeblu jej działania oraz zintegrowanie wszystkich procesów, jest więc zadaniem kluczowym dla przedsiębiorstw oferujących produkty lub usługi dla firm. Prawidłowo zaprojektowana platforma B2b w e-commerce, powstaje w wyniku wnikliwej analizy potrzeb biznesowych, ustalenia konkretnych celów i oczekiwań, po to, by w efekcie przełożyło się to na wyniki sprzedażowe oraz komfort korzystania i satysfakcję użytkowników. Platforma e-commerce B2B, jest zatem czymś więcej niż system ERP, który skupia się na planowaniu zasobów przedsiębiorstwa. To przestrzeń do kompleksowej obsługi klientów biznesowych przez internet, która ponadto zwiększa efektywność poszczególnych zadań w wyniku ich całkowitej automatyzacji z uwzględnieniem preferencji obu stron transakcji.

platforma B2B

Zyski dla biznesu, jakie zapewnia platforma B2B:

  • Zmniejszenie kosztów dzięki zintegrowaniu wszystkich etapów relacji z klientem, włącznie z procesem przedsprzedażowym jakim jest zapytanie ofertowe, bez konieczności angażowania działu handlowego;
  • Wgląd do raportów i statystyk na podstawie których w prosty sposób można podnieść efektywność działania firmy;
  • Stały monitoring rozliczeń gwarantujący optymalizację kosztów;
  • Komponowanie indywidualnych ofert w sposób zautomatyzowany, na podstawie historii interakcji z klientem
  • Skrócenie procesów przedstawiania oferty, ustalania stawki, sprzedaży oraz działań posprzedażowych
  • Bieżący nadzór nad asortymentem oraz przeprowadzanymi działaniami

Jak powinna wyglądać idealna platforma B2B?

Wdrożenie takiego rozwiązania dla e-commerce B2B, wymaga od wykonawcy bardzo dokładnej analizy przed podjęciem jakichkolwiek działań wdrożeniowych. Uwzględnienie kluczowych wymagań i oczekiwań względem platformy, będzie miało istotny wpływ na efektywność oraz satysfakcję użytkowania. Idealna platforma b2b musi spełniać wysokie standardy UI/UX. Dla poszczególnych branż, priorytety mogą być odmienne, dlatego też, niezbędne jest wyposażenie panelu do zarządzania zamówieniami w moduły dedykowane danemu biznesowi.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here