
Nie jest tajemnicą, że dziś większość z nas słucha muzyki w streamingu, gdzie za dogodną kwotę subskrypcji ma możliwość tworzenia własnych playlist, a także dotarcie do muzycznych nowości. A jak to wygląda w przypadku twórców? Czy samo znalezienie się utwory na playliście, gwarantuje zarobek? Czy Spotify generuje zyski tylko dla muzycznych gigantów? A może także początkującym muzykom, opłaca się umieszczać muzykę na Spotify?
Jak znaleźć się na listach Spotify?
Samo dodanie utworów nie jest trudne, jednak w grę wchodzi ich właściwa dystrybucja, która z kolei może zapewnić tylko podmiot z zewnątrz, który oferuje tego typu usługi. Zazwyczaj mamy więc do czynienia z agregatorem treści muzycznych. Nietrudno znaleźć także w sieci firmy, które oferują usługi zapewniające zarówno dystrybucję, jak i promocję muzyki.
Ile można zarobić na odtworzeniach utworów?
Standardowo platformy streamingowe nie są skore do wpłacania dużych kwot za stream utworów. W praktyce więc nasza piosenka musi zostać odtworzona kilkaset razy, by na nasze konto wpadła kwota w postaci jednego dolara. Utwory muzycznych gigantów, czyli osób i zespołów, które zapewniły sobie już pewne miejsce na muzycznym rynku, są odtwarzane częściej i dlatego przynoszą większe zyski. Każdy jednak kiedyś zaczynał…
To, ile ostatecznie zarobimy, zależy w 20% od tego, co stworzyliśmy, a w 80% od skutecznych działań marketingowych. To właśnie dlatego tak ważna jest promocja w Spotify oraz we wszystkich innych miejscach w sieci, które są kluczowe dla pozyskania nowych odbiorców naszej muzyki.
Kanały promocji muzyki
Trzeba przyznać, że same platformy streamingowe to świetne miejsca do promocji własnej twórczości, o ile jednak nowo dodany utwór nie zostanie przyćmiony przez kolejny. Każdego dnia bowiem na Tidal, Amazon czy Spotify wpadają tysiące nowych utworów. Jedne więc bardzo szybko ustępują miejsca drugim. Dlatego tak ważne jest właściwe promowanie muzyki, w którym może nam pomóc współpraca z kimś, dla kogo marketing internetowy nie ma tajemnic.
Promowanie muzyki w pojedynkę czy we współpracy?
Działanie w pojedynkę to zajęcie bardzo czasochłonne, gdyż o wszystko praktycznie musimy zadbać sami. Gdzie w takim razie miejsce na samo tworzenie muzyki? Odpowiednia współpraca może nam przynieść wiele korzyści. Dystrybucja audio, dystrybucja video oraz promocja muzyki na globalnej arenie to coś, co mogą zagwarantować nam specjaliści. Czy można z tego nie skorzystać?