Sprzedaż w internecie zapewnia mnóstwo możliwości, jednak jest też sporym wyzwaniem. Zwłaszcza gdy weźmiemy pod uwagę, z jak dużą konkurencją muszą zmagać się sklepy online. Próbują one więc różnych rozwiązań, które pozwolą zachęcić do zakupu spore grono klientów. Skupić warto się zwłaszcza na prezentacji oferowanych produktów.
Jak to zrobić? Na tak postawione pytanie nie ma jednej, łatwej odpowiedzi. Wiele zależy bowiem od specyfiki towaru, jak również samego sklepu. Na pewno nie należy ograniczać się wyłącznie do suchych opisów – ścian tekstu zawierających nudne parametry techniczne i szereg mniej oraz przydatnych informacji. Liczy się obrazek.
Odpowiadać za niego powinny jednak nie tylko zdjęcia, ale też specjalne, krótkie filmy reklamowe. Trwają one od kilku do kilkunastu sekund i przedstawiają rzeczywisty wygląd produktu. To popularny format telewizyjny, który wato przenieść do internetu.
Jak zrobić dobry film reklamowy?
Tego typu materiały gwarantują mnóstwo korzyści, obok których trudno przejść obojętnie. Przede wszystkim są dla klientów dowodem na prawdziwość zawartego opisu i znajdujących się w nich parametrów. Może on bowiem na własne oczy zobaczyć, jak towar wygląd, z czego się składa i jak go użyć.
Wszystko to buduje autentyczność i przywiązanie do marki. Warto nadmienić, że tego typu reklama video pozostawia mnóstwo swobody kreatywnej. Można ją dowolnie personalizować, tak aby spełniała konkretne funkcje.
Oczywiście ważne jest to, aby podczas jej tworzenia współpracować z profesjonalistami. Firmami specjalizującymi się w przygotowywaniu tego typu materiałów promocyjnych. Między innymi dlatego, że zapewniają one fachowe doradztwo, a także umożliwiają dobór konkretnych elementów. Zamawiający może więc zadecydować chociażby o:
- liczbie i długości ujęć,
- podkładzie muzycznym,
- tle,
- formacie i rozdzielczości nagrania,
- scenografii,
- elementach dodatkowych (lektor, fachowy montaż etc.)
Wszystko to umożliwia przygotowanie materiału, który przemówi do klientów i pozwoli zwiększyć sprzedaż. Stanie się on ponadto elementem budowania wizerunku sklepu jako firmy sprawdzonej i bezpiecznej.
Co ważne, takie nagrania mogą dotyczyć różnych produktów, a nawet usług. Wystarczy jedynie dopasować format i zaplanować całe nagranie. Zagwarantuje to znacznie lepszy efekt niż suche opisy, a nawet sesje zdjęciowe, które przedstawiają produkty w sposób statyczny. Dlatego też profesjonalnymi spotami reklamowymi naprawdę warto się zainteresować.