W następstwie obecnego kryzysu wielu konsumentów podejmuje wysiłki, aby wybrać lokalne sklepy i usługi, z trendem wspierania lokalnych biznesów towarzyszącym wielu tweetom i historiom na Instagramie. Z odpowiednim know-how, lokalne SEO może pomóc Twojej firmie w dotarciu do tych klientów.
Ale jeśli jesteś nowy w tej praktyce, może to być trochę zniechęcające. Jeśli tak jest, ten przewodnik pomoże Ci zapoznać się z 10 istotnymi wskazówkami dotyczącymi lokalnego SEO, które pozwolą Ci wystrzelić w górę rankingów wyszukiwarek z prędkością rakiety.
CO TO JEST LOKALNE SEO?
Przede wszystkim upewnijmy się, że jesteśmy na tej samej stronie. Lokalne SEO (Search Engine Optimization) zwiększa Twoją widoczność w lokalnych wynikach wyszukiwania, dzięki czemu klienci mogą szybko i łatwo Cię znaleźć. Poprawa lokalnego SEO prowadzi do zwiększenia ruchu na stronie internetowej od klientów o wysokiej intencji – czyli takich, którzy najprawdopodobniej dokonają konwersji. Działania takie jak zapisanie się na listę mailingową, nawiązanie bezpośredniego kontaktu lub nawet dokonanie zakupu są przykładami konwersji.
Jest to dziedzina techniczna, której opanowanie wymaga czasu i może być trudne dla Ciebie na początku. Ale dobra wiadomość jest taka, że istnieje kilka prostych i dostępnych technik, które możesz wykorzystać do zbudowania swojej strategii SEO od podstaw. Wiedza o tym, od czego zacząć może być trudna, dlatego wybraliśmy 10 najważniejszych wskazówek dotyczących lokalnego SEO, które pomogą Ci opanować kilka sztuczek cyfrowej magii. Do dzieła!
ZAREKLAMUJ SWÓJ WPIS W GOOGLE MY BUSINESS
Google Moja Firma to darmowy profil Twojej firmy, który pojawia się w wyszukiwaniach lokalnych dla firm takich jak Twoja. Jest to w zasadzie reklama dla Twojej firmy, która zawiera kluczowe informacje, takie jak nazwa firmy, adres, godziny pracy i link do strony internetowej – jest to więc bardzo skuteczne narzędzie promocyjne, aby dać klientom jak najwięcej istotnych informacji w jednym miejscu.
Google pozwala użytkownikom filtrować lokalne oferty w oparciu o ocenę recenzji i godziny otwarcia (szczególnie ważne w obecnym środowisku), więc są to niezbędne elementy, które należy uwzględnić w swoim wpisie. Aby jednak uzyskać maksymalny efekt, należy wypełnić wszystkie sekcje profilu Google Moja Firma, takie jak szczegóły i zdjęcia produktów – pamiętaj, że im bardziej szczegółowe informacje podajesz, tym bardziej prawdopodobne jest, że użytkownicy sieci klikną na Twoją stronę internetową. W miarę możliwości powinieneś również zamieścić zdjęcia swojej siedziby. Więcej o lokalnym SEO znajdziesz nahttps://efectownia.pl/pozycjonowanie-lokalne/.
Należy pamiętać, że każdy może zaproponować edycję wpisu w Google My Business, w tym pozbawieni skrupułów konkurenci, dlatego ważne jest, aby regularnie monitorować wpis i upewnić się, że jest on dokładny i aktualny.
TWÓRZ SPÓJNE CYTATY NAP
Jeśli chcesz wznieść się na szczyty wyszukiwarek, musisz pozostać na ich radarze – cytaty NAP są bardzo skuteczne, aby Twoja obecność była znana w całej sieci. Cytowanie NAP to każda wzmianka o nazwie firmy, adresie i numerze telefonu w Internecie, a najczęściej można je znaleźć na stronach z katalogami, takich jak Yellow Pages i Yelp. Dane te są wykorzystywane przez wyszukiwarki do określenia, które firmy mają być uwzględnione w wyszukiwaniach lokalnych, więc trzeba zmaksymalizować swoje cytaty.
Jednak nie chodzi tylko o liczby – ważna jest również jakość. Należy upewnić się, że cytaty NAP są spójne w zakresie szczegółów, takich jak kapitalizacja słów, skróty nazw ulic i przyrostki, takie jak Co. lub Inc. Powinieneś również zaktualizować starsze cytaty, które zawierają nieaktualne informacje – na przykład, jeśli adres firmy jest nieprawidłowy, wysyłasz swoich konsumentów na dzikiej gęsi pościg, lub gorzej, w ręce konkurencji.
OPTYMALIZACJA POD KĄTEM WYSZUKIWANIA GŁOSOWEGO
Wyszukiwania głosowe są na wzrost, z Amazon’s Alexa, Apple’s Siri i Microsoft’s Cortana wszystkie biorąc dumnie miejsce w domach konsumentów. Badania wykazały, że 58% konsumentów korzysta z wyszukiwania głosowego, aby znaleźć informacje o lokalnych firmach – przypomina https://efectownia.pl/pozycjonowanie-lokalne/. Twoja lokalna strategia SEO musi zatem uwzględniać tę zmianę w zachowaniach wyszukiwania użytkowników, a jednym ze sposobów, w jaki możesz to zrobić, jest ukierunkowanie na słowa kluczowe o długim ogonie i zapytania oparte na wyszukiwaniu głosowym (takie, jakie konsument zadałby swojemu urządzeniu do wyszukiwania głosowego) w treści Twojej strony internetowej.
Na przykład firma z Krakowa, która produkuje dekoracje na torty, może chcieć zająć miejsce w rankingu dla zapytania głosowego „Gdzie mogę kupić dekoracje na torty w Krakowie?” i napisać bloga o swoich produktach (być może nawet z takim tytułem!), mając nadzieję na zabezpieczenie swojej docelowej pozycji w Google i przyciągnięcie uwagi potencjalnych klientów.